Analiza przychodów, analiza sprzedaży
W zależności od potrzeb klienta oraz przeznaczenia, analiza może być wykonana łącznie dla całkowitych przychodów lub odrębnie dla różnych grup przychodów, a przede wszystkim badanie może objąć przychody ze sprzedaży jako najważniejszą kategorię przychodów firmy. Analiza może również dotyczyć oddziaływania wybranych czynników na zmiany przychodów ze sprzedaży i obejmować badaniem poszczególne produkty lub usługi bądź też wyodrębnione grupy produktów lub usług. Analiza sprzedaży może być przygotowana tak, aby można było na jej podstawie ocenić efekty pracy osób wchodzących w skład zespołu sprzedażowego. Profesjonalna analiza przychodów może być uzupełniona dodatkowym komentarzem i wnioskami z analizy.
Dla kogo?
Usługa analiz sprzedaży jest kierowana od firm, które chcą zwiększyć sprzedaż oraz zyski. W analizie przychodów skupiamy się przede wszystkim na rozpoznaniu przyczyn zmian przychodów oraz zysków tj. zarówno spadków jak i wzrostów w kolejnych miesiącach lub kwartałach roku.
Działalność każdej firmy wiąże się z generowaniem olbrzymiej liczby danych. Na rynku coraz częściej wygrywają firmy, które potrafią nie tylko gromadzić dane, ale również te dane odpowiednio analizować, selekcjonować, grupować, porównywać i łączyć, ponieważ tylko dane odpowiednio przetworzone stają się cenną dla firmy informacją.
Przykładowy zakres analizy
- analiza struktury i dynamiki przychodów i zysków
- analiza przyczynowa zmian przychodów i zysków
- prognoza sprzedaży, prognoza zamówień