Zarządzanie należnościami firmy
Zakres usługi
Podstawowy zakres usługi:• cykliczna ocena kondycji finansowej Państwa kontrahentów (odbiorców), |
Dodatkowe usługi:• opracowanie oraz wprowadzenie polityki zarządzania należnościami, |
Problem należności dostrzega się zwykle wtedy, gdy kontrahent w wyznaczonym terminie nie ureguluje płatności za fakturę, ale wówczas nie da się już zapobiec opóźnieniom płatności. Tymczasem zarządzanie należnościami powinno rozpocząć się znacznie wcześniej, jeszcze zanim zostanie sprzedany towar lub wykonana usługa i zanim należność powstanie. Zarządzanie należnościami należy rozpocząć od cyklicznej oceny ryzyka niewypłacalności poszczególnych kontrahentów firmy. Takie podejście do zarządzania należnościami pozwala znacznie ograniczyć ryzyko powstania należności nieściągalnych lub przeterminowanych.
Korzyści
• zmniejszenie należności przeterminowanych i nieściągalnych, • poprawa płynności finansowej firmy, • poprawa pozycji konkurencyjnej firmy, • zwiększenie poziomu środków pieniężnych firmy, • zwiększenie zasobu informacji o kontrahentach firmy, • oszczędność czasu |
Zarządzanie należnościami pozwala odpowiednio wcześnie dostrzec trudności finansowe i możliwość wystąpienia trudności płatniczych po stronie Państwa kontrahenta (odbiorcy).
Zarządzanie należnościami to ciągły proces, który rozpoczyna się od cyklicznej oceny ryzyka niewypłacalności poszczególnych kontrahentów Państwa firmy, a kończy na monitoringu należności i podejmowaniu działań windykacyjnych w stosunku do kontrahentów, którzy spóźniają się z płatnościami.
Stosowanie zbyt restrykcyjnej polityki zarządzania należnościami w stosunku do kontrahentów o małym ryzyku niewypłacalności działa odstraszająco. Z kolei stosowanie zbyt łagodnej polityki zarządzania należnościami wobec kontrahentów o dużym ryzyku niewypłacalności zwiększa ryzyko powstania należności nieściągalnych.
Cennik usługi
Pakiet START Idealny na start |
Pakiet FLEX Bardzo elastyczny |
|
Cena | 590 zł netto/m-c | Do uzgodnienia |
Ilość kontrahentów | max do 40 odbiorców | Ilość odbiorców dowolna |
Ocena kondycji finansowej kontrahentów w miesiącu | 1 kontrahent | Do uzgodnienia |
Zakres usługi | Do uzgodnienia | Do uzgodnienia |